138: Installation 177/365

Installation
Tog min morgonrunda vid dammen som jag brukar innan jag skulle ta och göra storstäd i stallet. Älskar doften på Buddlejan som har blivit jättestor och tycker det ser så trolskt ut när Claes-Olof fixat rent dimmaskinen.

i Dammen
Hade dammsugit alla vägar och stallgolvet riktigt noga, det blir så extremt dammigt med torven. Bellman har hosta av och till så vi har börjat att dimma boxarna med Virkon. beethovens svamp är mycket bättre men det kommer att ta tid innan han är helt fri. Det svåra är att hålla flugorna borta och benen helt torra.

Fågelbo
Skulle precis börja med sadelkammarens  väggar när jag får se fågelboet och ett halvfärdigt på andra sidan balken. Detta har vi aldrig haft i stallet tidigare. Vi har haft kråkor som brukar komma in och sitta på boxkanten när det är skit väder, men aldrig fågelbon. Hade inte hjärta att riva ut det, så får jag se om de kommer nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

@templatesyard