Julmarknad

Börjesgården julmarknad

Alex undrade om jag ville följa med henne och hennes kompis Camilla till  Börjesgården. Gubben och Micael följde också med och det var ju stört mysigt. Hade ingen aning om denna gård och det var härligt att se så bevarad den var. Vi gick runt och kollade de olika hantverken. Micael köpte en glas med en katt på som man skall ha värmeljus i. Jag köpte en liten kristallängel som jag skall hänga upp i jäsingens lampan i hobby rummet. Funderar att köpa lite små hantverk i krisstall med jämna mellanrum som man kan hänga i lampan.

Julmarknad på Börjesgården

Kallt men vackert att gå runt och jag var så glad att jag valde lussekoftan som jag fått av min syster i present för herrans många år sedan. Det var bara att ha en tunn tröja under så värmde den helt perfekt. Den är annars värsta kli objektet. När vi handlat färdigt gick vi in i boningshuset och fikade. Så ruggit mysigt att man hade kunnat sitta hela dagen men det stod flera på kö för att fika så det kändes lite taskigt att bara sitta där och snattra. Kommer att besöka denna gård fler gånger. Så himla fräckt att man kan mötas så här och ta en fika tillsammans.

Julmarknad å börjesgården

Tog fler bilder uppe på vinden men kommer att använda dem till trisset i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

@templatesyard