En liten tur med färjan

Vrångön

Idag skulle jag själv ut till öarna och jag var lite orolig att jag skulle vela bort mig. Enda trösten jag kände var att jag skulle till öar så det värsta hade väl varit att jag lufsat runt i en cirkel. måste leta upp ficklampan i mobilen så jag kan kolla tidtabellen. västtrafiks appen hade sommartidstabellen och jag rusade ner för tidigt till kajen. Jag var inte ensam om detta men det var så in i nordens kallt att jag kylde ner handlederna.

Vrångön

Så nu kommer jag införskaffa handvärmare och sätta fast ett par vantar på jackan. Glömde ta på mej det innan jag stack. Så nästa gång vill jag ha dubbla kläder, kaffe, bullar och min kamera. Mobilen är kanon men det hade varit roligt att ta med lite olika objektiv. Första ön Vrångö är kyrkan så lite och färjan går för sällan att det blir lite fototid över. Så bättre klädd och med kameran i högsta hugg så hade jag varit överlycklig i dag.

Styrsön

Andra ön var Styrsö som är kanon fin och där hade jag absolut velat ha mer tid att gå runt. Så i sommar blir det en längre tur dit med gubben. Nu var jag lite ner kyld och handlederna värkte ganska saftigt, så jag koncentrerade mig på att jobba och hinna med nästa färja tillbaka. Men jag hann ta lite bilder vid kajen innan färjan kom och vädret blev helt underbart när solen tittade fram.

Styrsön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

@templatesyard