Tjolöholms slott

Hagen

Ahh! Vaknade upp stört sent idag trots att jag lade mig tidigt i går. Kände mig så extremt utvilad att jag ringde och terrade stackars Rosa som inte hade sovit så bra i natt. Har jag samvetskval för det? – Nope hon brukar terra mig så! Fick med henne till Tjolöholms slott och deras oktober festival. Det var väl lite dyrt i min smak men roligt att gå runt och titta. Passade på att ta en ordentlig titt på slottet och blev så ställd av alla figurer som är på slottet.

Figurer

Jag har varit massvis av gånger vid slottet men aldrig tänkt på alla stenfigurer. Det var gris, får, ko och en del vilda djur. hittade inge riktig information men kommer att åka tillbaka med ett teleobjektiv. De var tur åkning med häst och vagn och den ena var med ett jätte sött Tinker sto.  Liknade Bellman ganska mycket men nu såg jag hur kraftiga mina hästar egentligen är. Bellman är ju bara 1,53 men ser ut att vara betydligt större.

Runt Tjolöholms slott

Det var mysigt att komma ut, framför allt när jag hade så mycket överskotts energi. Som tur var fick jag låna en skarf av Rosa för det blåste ganska kraftigt och var skit kallt. Så en snygg mössa som jag kan ha när jag går ut står på önskelistan.

Runt Tjolöholms slott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

@templatesyard