Sovmorgon :)

Loftet

Gott att få sova 2 timmar längre idag 🙂  På eftermiddagen passade jag på att börja med vedboden och såga ner alla gamla brädor till ved. Det mesta kommer från husen och vi har alla vedspis eller kaminer så det går åt ganska mycket ved. Nja Tobbe lär väl inte elda i år heller? Men Micael brukar smita in och ta min ved när det inte finns något sågat. Tänker försöka dela allt och stapla undan inför vintern så man slipper att tänka på det sedan.

Vedboden

Hann ganska långt idag men fick ge upp lite tidigare än beräknat. Det blev så himla dammigt när jag sopade upp allt spån. Men kommer förmodligen hinna göra färdigt allt innan jag börjar jobba. Nu skall jag på en intervju till och hoppas att jag får den tjänsten istället, den är på 80% och det kommer vi att klara oss på. Passade på fotografera Amor men han börjar bli svår att fota då han flänger runt hela tiden. Här låg han still en sekund i alla fall.

Amor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

@templatesyard