Eget smink

natursmink

Efter att jag gjorde mina egna tvålar har jag varit sugen på att göra mitt egna smink. Den bästa salvan jag haft var en som min bror Svenerik gjorde på Hässle när han pryade. Jäsingens där kan man snacka om dryg salva och den gick i princip att ha överallt. Jag använde den till läpparna och på de ställen där huden var extrem torr. Den hade en svag doft av citron och jag har fortfarande inte hittat något som kommer i närheten att vara så effektiv som den.

Efter att ha sågat i vedboden hela dagen så var man bra skiten. Så jag tänkte jag kunde prova med havregrynen. Jösses! Den gjorde verkligen rent huden, synd att jag inte tänkte på detta när jag jobbade i fabriken. Skall köra detta ett tag och se om min hy blir bättre. Jag har massa böcker med ört smink recept och hittade mängder när jag googlade, så det är väl bara att köra igång och tillverka lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

@templatesyard